Friends United

WAT IS FRIENDS UNITED?

Friends United is een unieke sportclub voor kinderen en jongeren met een beperking. Bij Friends United kunnen kinderen met een beperking kennis maken met diverse sporten. Het is een veilige plek waar kinderen samen kunnen sporten onder deskundige begeleiding.

WIE IS FRIENDS UNITED?

Friends United is onderdeel van Stichting P!T. P!T staat voor

Positief Inzetten van Talent. De Stichting is opgericht om kinderen en jongeren met een beperking, gedragsproblemen en/of kinderen en jongeren die zich in een achterstandspositie bevinden de kans te geven om zich te ontwikkelen zodat zij zo zelfstandig mogelijk kunnen functioneren op het gebied van werk, wonen, onderwijs, financiƫn, sport en vrije tijd. Het Bestuur van Stichting P!T zijn allemaal mensen die zich op hun eigen manier inzetten voor deze kinderen en van mening zijn dat er op het gebied van participatie nog veel te winnen is.

WAAROM FRIENDS UNITED?

De voorzitter van Stichting P!T is Gerard van Rixel. Zijn zoon Noah heeft een aan autisme verwante stoornis en is zeer slechthorend. Noah zit op speciaal onderwijs. Als vader ziet hij dat Noah geniet op

school, maar dat hij zijn vrije tijd moeilijk kan invullen. Zijn klasgenoten wonen te ver verspreid en er zijn weinig sportmogelijkheden voor Noah in de buurt. Gerard heeft de wens dat zijn zoon, net als andere kinderen, kan genieten van samen sporten met vriendjes en vriendinnetjes. Het verhaal van Noah bevestigt helaas de laatste onderzoeken naar de sportparticipatie van deze kinderen. De sportparticipatie van kinderen en jongeren met een beperking blijft aanzienlijk achter en Stichting P!T wil hier met Friends United verandering in brengen.

VOOR WIE IS FRIENDS UNITED?

Voor kinderen en jongeren met een beperking in de leeftijd van 6 t/m 25 jaar uit de Bollenstreek en de omgeving van Leiden.

WAAR IS FRIENDS UNITED?

De thuisbasis voor Friends United is het in 2015 opgeleverde sportpark Duinwetering in Noordwijk. Het prachtige sportpark heeft twee sporthallen en diverse sportvelden waar de kinderen diverse sporten kunnen beoefenen.

lo